Monografie Alexandra Skalického, který patřil do skupiny domácích fotografů, která zejména v období 80. let ve své fotografické práci reagovala na podněty konceptuálního umění 60. a 70. let.
Alexandr Skalický (*1932) patří do skupiny domácích fotografů, která zejména v období 80. let ve své fotografické práci reagovala na podněty konceptuálního umění 60. a 70. let, zejména z amerického a britského, které propojovala s tradicí domácí umělecké fotografie. Díky izolaci za železnou oponou a odlišné umělecké perspektivě, Skalický vytvořil specifické dílo, které je nejen zprávou o umělci, ale i o životě v socialismu a domácí umělecké fotografii té doby. Studoval Akademii výtvarných umění v Praze (Vlastimil Rada), kterou z politických důvodů nedokončil. Následně působil jako geodet, muzejní pracovník a pracovník památkové péče. Celý život udržoval styky s výtvarnými umělci (Jan Bauch, Josef Istler, Vladimír Preclík ad.) Fotografoval už v dětství. Od konce 70. let až do přelomu tisíciletí se věnoval hlavně konceptuální fotografii. Knihu připravil a úvodní studii napsal Jiří Pátek, kurátor sbírky fotografie Moravské galerie v Brně.
Kategorie: | Fotografie |
---|---|
Editor: | Jiří Pátek |
Nakladatel: | PositiF |
Rok vydání: | 2022 |
ISBN: | 978-80-87407-36-3 |
Jazyk: | česky, anglicky |
Počet stran: | 152 |
Typ vazby: | brožovaná |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.