V patnáctém čísle Sešitu pokračujeme ve zveřejňování studií, jež vzešly z příspěvků přednesených na konferenci "Mezi Východem a Západem. Jak se v poválečném Československu psalo o výtvarném umění?". Beata Jablonská seznamuje s napínavou diskusí o roli obrazu "More" Júlia Kollera v souvislostech zrodu konceptualismu na Slovensku. Josef Ledvina ve své sondě do dobové debaty ukazuje, že "historická pravda" postmoderního umění tkví v samotné podobě sporu o jeho definici. S tematikou konference souzní text Pavlíny Morganové "Smysl slova spočívá v jeho použití. Jiří Kolář - Yoko Ono". Poslední studií v čísle je text Kariny Pfeiffer Kottové "Institucionální avantgarda", který se zaměřuje na aktuální sebekritické strategie výstavních a sbírkotvorných institucí současného umění. Číslo uzavírá recenze Ondřeje Buddeuse na letos vydanou antologii editorky Evy Krátké Česká vizuální poezie. Teoretické texty.
Kategorie: | Časopisy |
---|
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.