Když jdete ráno na tramvaj, taky v jízdních řádech vidíte komplikované ornamenty přírodního tvarosloví? Ne? Pokud si chcete tuto schopnost osvojit a rozšířit limity svého vnímání, potom je kniha českého výtvarníka Petra Nápravníka tím pravým pro vás. Pokud se ovšem neztratíte ve vizuálním labyrintu jeho vlastní mysli.
Vizuálně omamná publikace Petra Nápravníka provází své diváky po spletitých zákrutech výtvarníkovi mysli. Sbírka koláží, skic a nalezených starých časopisů, je provázána velmi specifickým způsobem autorova vnímání; skrze pochroumané materiály a všudypřítomný přírodní (ne)pravidelností inspirovaný ornament. Vystupuje z vizuálního smogu a mediální veteše, prorůstá skrz beton a rozpadající se skla telefonů, nese v sobě neparný náznak naděje, že pod dlažbou je skutečně pláž.
“Ty obrázky byly takový, jakoby závažný, závažnější než by jeden očekával od starýho papíru, izolepy a tenkýho fixu. Někdy jsem měla pocit, že si jima značkuje svý teritorium, kreslil je všude; na samolepky, na pouzdra od brejlí, do bločku, na stránky knih, na skla okenních tabulí. Chtěla jsem se ho zeptat, kde k tomu přišel, ale nakonec jsem jenom koukala a snažila se porozumět těm systémům, anebo antisystémům, jak se to vezme”
Bára B. o knize Petra Nápravníka
Kategorie: | Vizuální umění |
---|---|
Autor: | Petr Nápravník |
Formát: | 210 x 297 mm |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.