Krize modernismu ovlivnila koncem padesátých a začátkem šedesátých let vznik konceptuálního umění. Pojem konceptualismus v sobě zahrnuje řadu často protichůdných koncepcí (pop-art, minimalismus, monochromní malbu, akční malbu a akční umění vůbec, objektovou tvorbu). Nepracuje s tradičními estetickými vizuálními kvalitami, jedná se o umění, které mělo být zbaveno vizualizace, „odmaterializováno“, a mělo tautologicky odkazovat samo k sobě. jako nejvýznamnější přínos konceptuálního umění vůbec vidí autor přehodnocení vztahu umění a fotografie. Poukazuje na jeho význam a původní cíle, které jsou často v rozporu s dnešními interpretacemi.
Kategorie: | Fotografie |
---|---|
Autor: | Štěpán Grygar |
Nakladatel: | Akademie múzických umění |
Rok vydání: | 2004 |
ISBN: | 80-7331-014-7 |
Jazyk: | česky |
Počet stran: | 2004 |
Typ vazby: | brožovaná |
Formát: | 17 × 24 cm |
Položka byla vyprodána… |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat komentář