Toto číslo Sešitu nabízí tři sondy do způsobů interakce teorie a umělecké praxe: 1) radikální politické proklamace dvou uměleckých skupin koketujících s vnitřní rozporností (Tereza Stejskalová, "Ménage ? trois teorie umění a politiky"); 2) pokusy umělecké kritiky přizpůsobit zdánlivě přiléhavý pojem odlišnému kontextu (Tomáš Pospěch, "Vizualismus a jeho pojetí fotografie jako fotografie"); 3) pohyb v nejasné zóně "nedávného" umění, kde rozdíl mezi kritikou a dějinami umění ztrácí na ostrých konturách (Milena Bartlová, "Co znamená psát dějiny umění?"). Číslo dále obsahuje překlad eseje Andrease Müller-Pohleho "Visualismus", který doplňuje Pospěchův článek, a recenzi monografie Mileny Bartlové Skutečná přítomnost.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.