Lze jedním médiem, médiem tištěné publikace, sestávajícím se z textů a obrazových reprodukcí, zprostředkovat uměleckou tvorbu vznikající v médiích zcela jiných? Jak lze katalogem uchopit dílo Tomáše Svobody, jež se v posledních letech téměř výhradně zabývá uměním pohyblivého obrazu? Jestliže je ve světě filmu zvykem vytvářet dokumentární film o filmu, je pro něj vhodně analogickým postupem vytvořit knihu o katalogu? Inventuru jeho umělecké práce z let 2008–2024 pohybující se na rozhraní výtvarného umění a filmu v knize předznamenává esej Scénář jako „struktura, která chce být jinou strukturou“ Piera Paola Pasoliniho.
Tomáš Svoboda se své volné tvorbě dlouhodobě zabývá pohyblivým obrazem a jeho sociokulturními vazbami. Kromě vlastní umělecké praxe současně působí jako architekt výstav, filmový scénograf, vedoucí pedagog ateliéru Nová média I na AVU. Je jedním ze zakladatelů pražské galerie Display.
Kategorie: | Knihy |
---|---|
Autor: | Tomáš Svoboda |
Nakladatel: | Akademie výtvarných umění |
Rok vydání: | 2024 |
ISBN: | 978-80-88366-49-2 |
Jazyk: | česky, anglicky |
Počet stran: | 170 |
Typ vazby: | vázaná |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.