První ze tří monografických publikací fotografa Pavel Baňky. Baňkovo ouvre zahrnuje různé tematické linie s DJským přístupem mísící tradiční fotografické žánry a vytvářející osobní symbolismus. V Reflexích obsažené cykly Konstrukce, Figurace a Abstrakce tematizují světelné konstruování obrazu v prostoru, využití zrcadel a dalších odrazných ploch, sekvenční snímání, rodinné vztahy (vlastní žena a dcera jako klíčové modely, ať už pro portréty nebo akty až drtikolovského ražení nebo pro komponované snímky, obsahující často dvojice a využívající optických a významových vlastností doplňujících materiálů jako igelitu, skla, lanek nebo tyč) a konečně textury a kontury u rozostřených obrazů, kdy dochází k abstraktnímu dění někdo mezi rovinou zobrazovaného a rovinou optických vlastností média fotografie.
Tělo publikace tvořené klasickými černobílými fotografiemi doplňují obrazové eseje až momentkového charakteru, rozhovor s autorem, a texty Martina Mazance, Vojtěch Märce a Pavla Vančáta.
Pavel Baňka (*1941) vystudoval ČVUT a postupně se přes fotografování skla a nábytku pro dobové časopisy dostal na dráhu volné tvorby. Od roku 1995 vedl ateliér fotografie na Univerzitě Jana Purkyně v Ústí nad Labem. Od roku 2002 je předsedou sdružení Fotograf, provozujícího stejnojmennou galerii a vydávající stejnojmenný časopis. Jeho žena Jindra Viková je výtvarnice a keramička.
Kategorie: | Edice ArtMap |
---|---|
Nakladatel: | ArtMap, Fakulta umění a designu Univerzity J. E. Purkyně |
Rok vydání: | 2016 |
Jazyk: | česky |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.