Chilští umělci Guillermo (1930–2024) a Sergio (1931–2002) Núñezové sdíleli jakožto bratři obdobné výchozí podmínky, ale Praha, kde na přelomu padesátých a šedesátých let studovali na Vysoké škole uměleckoprůmyslové, byla posledním místem, kde žili a pracovali společně. Od té doby měly jejich kariéry, odehrávající se na několika kontinentech, radikálně odlišný směr. Guillermo Núñez působil v New Yorku, odkud se vrátil do Chile, aby se v pozici ředitele Muzea současného umění podílel na kulturní politice Salvadora Allendeho. Po jeho smrti byl vězněn, musel uprchnout do Evropy a v její západní i východní části jako disident svojí tvorbou svědčil o zločinech Pinochetova vojenského režimu. Sergio Núñez z Prahy odjel do porevolučního republikánského Iráku, aby vyučoval na bagdádské Tahrir College. Po dalším převratu v Iráku se vrátil do Prahy, usadil se zde a pracoval v Mezinárodním svazu studentstva, pro který navrhoval plakáty. Zatímco Guillermo Núñez platí za zásadního představitele chilského moderního umění, Sergio Núñez je zapomenutý. Kniha využívá metodologii globálních dějin umění k porovnání kariér obou bratrů. Vychází česko-anglicky za podpory Ministerstva kultury ČR v rámci projektu NAKI III / Místa tvořivosti* / Uměleckoprůmyslové vzdělávání – konstrukce identit, záchrana minulosti a design budoucnosti. Grafika František Polák. Kniha doprovází stejnojmennou výstavu v Galerii UM na UMPRUM (24. 10. 2025–21. 12. 2025).
| Kategorie: | Knihy | 
|---|---|
| EAN: | 9788088622314 | 
| Autor: | Jan Wollner | 
| Nakladatel: | UMPRUM | 
| Rok vydání: | 2025 | 
| ISBN: | 978-80-88622-31-4 | 
| Jazyk: | česky, anglicky | 
| Počet stran: | 180 | 
| Typ vazby: | vázaná | 
Diskuze
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
 
 
                         
                         
                         
                        