Toto není jenom kniha

Delivery to:
01/05/2024
490 Kč
In stock (>5 pcs)

Jen co ráno otevřeme oči, hrne se na nás nespočet vizuálních vjemů, které nadesignovali lidé. Abychom se mezi sebou dorozuměli, posíláme si různé zprávy – plakát na zdi v pokoji, obaly věcí, nápisy na oblečení, vyšitá loga, notifikace v mobilu, pomrkávající smajlíci, reklama na ulici, symboly v MHD, graffiti na zdi a mnoho dalších zpráv vytištěných nebo rozhýbaných na obrazovce. Opravdu se ve vizuální komunikaci vyznáme a rozumíme všemu? Zprávy mají celou řadu dobrých i špatných úmyslů. Ukážeme si, jak zprávy různými způsoby číst a tvořit. Vybízíme čtenáře a čtenářky od 15ti let, aby kriticky a kreativně prozkoumávali vizualitu současného světa.

Napětí mezi obrazy, slovy a jejich významy v širokém slova smyslu rámuje téma publikace zaměřené na porozumění vizuální komunikaci. Její různé formy nás denně obklopují, žijeme v době, které dominují obrazová sdělení. Tato populárně naučná kniha pro čtenáře od 15ti let si klade za cíl dát čtenářům klíč k tomu, jak všudypřítomné obrazy číst a jak je kritickým okem vnímat. Teoreticky se kniha opírá o sémiotiku a grafický design, který je dnes synonymem pro vizuální komunikaci. Jejím hlavním posláním je rozvíjení vizuální gramotnosti, stěžejní kompetence pro kritické myšlení. Zároveň je i cenným nástrojem k posilování mediální a informační gramotnosti, kreativního myšlení a k prohloubování citlivosti vůči funkční a estetické rovině vizuálního jazyka. Úkolem knihy je také ukázat, jak kreativně využívat digitální nástroje, které běžně používáme, neboť díky technologickým vymoženostem je většina z nás aktivními tvůrci vizuální komunikace. Kniha sestává z praktických cvičení – kritických otázek a tvůrčích úkolů a najde uplatnění také u učitelů ve všeobecném vzdělávání.

Category: Design
Author: Kateřina Přidalová
Publisher: UMPRUM, Designéři dětem
Publication date: 2023
ISBN: 978-80-88308-89-8
Language: Czech
Pages: 188
Type: paperback

Be the first who will post an article to this item!

Do not fill out this field: