Socialistická reklama je často nahlížena jako nesmysl, protimluv, nebo přinejmenším paradox. V poválečném Československu, podobně jako v dalších zemích východní Evropy, se nicméně jednalo o etablovaný obor zaměstnávající desetitisíce kreativních pracovníků různých dílčích zaměření, jehož činnost byla minimálně od šedesátých let podložena výzkumy trhu, publika i účinnosti propagačních prostředků. Kolektivní monografie Spotřební imaginace státního socialismu přistupuje k poválečné reklamě jako k formě komunikace, v níž se specificky protínají zájmy státní hospodářské politiky v oblasti průmyslu a obchodu, spotřební kultura, umělecký svět a proměňující se podmínky mediálního provozu. Výpravná publikace představuje jak klíčové instituce, osobnosti a kanály reklamy, tak vhled do jazyka a obrazů socialistické spotřební kultury. – Vychází ve spolupráci s Národním muzeem za podpory Ministerstva kultury ČR.
| Category: | Critical & Art Theory | 
|---|---|
| EAN: | 9788074704499 | 
| Publisher: | Akropolis | 
| Publication date: | 2022 | 
| ISBN: | 978-80-7470-449-9 | 
| Language: | Czech | 
| Pages: | 504 | 
| Type: | hardback | 
Discussion
Be the first who will post an article to this item!
 
 
                         
                         
                         
     
     
     
     
     
     
                         
                         
                         
                        