Vydáno ku příležitosti výstav v Galerii Ars v Brně a v kulturním institutu Alternativa ve Zlíně v roce 2012.
René Hábl (1968) se představuje výběrem obrazů, které vznikaly od počátku nového tisíciletí. Název projektu „micromegas“ se kryje s názvem jednoho konkrétního umělcova díla. Co na něm spatřujeme? Především situaci jakési blíže neurčené transformace odehrávající se ve vztahu mezi figurací a abstrakcí, kde se vše odehrává v jakémsi znakovém nakročení či vykročení. Obraz je vstupem do procesu, o jehož začátku a konci nic přesnějšího netušíme. Vidíme tu „zastavené dění“, okno do procesu, které odpovídá statickému laboratornímu preparátu. Tento obrazový vstup je významově velmi podstatný. Tím, že se stává výrazovou metaforou, nepřímo polemizuje jak s obsahovým děním na ploše plátna, tak i s vlastním formátem tohoto „projekčního plátna“, tedy současně s hranicemi umělé obrazové skutečnosti i s hranicemi malby, coby jazykové formy. Obrazy Reného Hábla lze označit za pseudolingvistické.
Category: | Visual Art |
---|---|
Author: | Petr Vaňous |
Publisher: | Galerii Ars v Brno |
Publication date: | 2012 |
Language: | Czech |
Pages: | 160 |
Type: | paperback |
Format: | 235 x 215 mm |
Number of illustrations and publication supplements: | 140 |
The item has been sold out… |
Be the first who will post an article to this item!