Cílem předložené kolektivní monografie je nabídnout sondy do českého myšlení o (masových) médiích mezi lety 1918 až 1938. Jednotlivé kapitoly jsou v převážné většině neseny formou „případových“ studií, kdy se jejich autoři zaměřují na specifický fenomén v rámci toho kterého masového média (tisk, filmové médium, rozhlas) a následná analýza si klade nárok na ukotvení daného jevu v kontextu tendencí myšlení o tom, jaká je charakteristika daného média, co jej činí signifikantním, jaká je jeho konstitutivní úloha a v neposlední řadě také vyznačování jeho diferencí od jiných médií. Materiál, z něhož autoři kolektivní monografie vycházejí, je značně různorodý: na jedné straně se jedná o knihy či statě nebo časopisecké polemiky, které se buď explicitně obrací k tematizaci daného média, anebo o ty tištěné materiály, jež ohledávají nastíněné téma spíše implicitně.
Kategorie: | Teorie |
---|---|
Autor: | Martin Charvát, Jan Jirák |
Nakladatel: | Togga |
Rok vydání: | 2019 |
ISBN: | 978-80-7476-153-9 |
Jazyk: | česky |
Počet stran: | 200 |
Typ vazby: | brožovaná |
Formát: | 12 × 19 cm |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.