Dvanácté číslo Sešitu obsahuje čtyři texty, z nichž se každý vztahuje k jiné oblasti vizuální kultury. Studie teoretičky architektury Martiny Sedlákové "Mezi abstraktním a konkrétním. Tadao Andó a jeho pojetí architektonického prostoru" zkoumá Andóovy tematizace vztahu "abstraktního" a "konkrétního", dialektiku prázdnoty a plnosti či jeho jedinečnou kulturní polohu na průsečíku vlivů japonské tradiční a západní moderní architektury. Nina Vrbanová ve svém článku "Verejné súkromie ako model neokonceptuálného umenia" na tématu "veřejného soukromí" ilustruje svou tezi, že charakteristickým znakem neokonceptualismu je determinace volby výrazových prostředků obsahem, a že se tudíž nejedná o styl, ale o strategii. Text Karla Císaře "Dějiny současného umění v zúženém poli" je kritickým komentářem domácí teoretické reflexe postmoderny ve vizuálním umění, vyprovokovaným antologií České umění 1980–2010. Konečně Jeff Wall ve své rozsáhlé eseji "‚Známky lhostejnosti'. Aspekty fotografie (jako) konceptuálního umění" poukazuje na historické paradoxy hledání uměleckého statusu fotografie.
Category: | Magazines |
---|---|
Publisher: | Akademie výtvarných umění |
Publication date: | 2012 |
Language: | Czech |
Pages: | 100 |
Type: | paperback |
Format: | 14,5 × 21 cm |
Be the first who will post an article to this item!