Toto není jenom kniha

Delivery to:
22/05/2024
490 Kč
In stock (5 pcs)

Jen co ráno otevřeme oči, hrne se na nás nespočet vizuálních vjemů, které nadesignovali lidé. Abychom se mezi sebou dorozuměli, posíláme si různé zprávy – plakát na zdi v pokoji, obaly věcí, nápisy na oblečení, vyšitá loga, notifikace v mobilu, pomrkávající smajlíci, reklama na ulici, symboly v MHD, graffiti na zdi a mnoho dalších zpráv vytištěných nebo rozhýbaných na obrazovce. Opravdu se ve vizuální komunikaci vyznáme a rozumíme všemu? Zprávy mají celou řadu dobrých i špatných úmyslů. Ukážeme si, jak zprávy různými způsoby číst a tvořit. Vybízíme čtenáře a čtenářky od 15ti let, aby kriticky a kreativně prozkoumávali vizualitu současného světa.

Napětí mezi obrazy, slovy a jejich významy v širokém slova smyslu rámuje téma publikace zaměřené na porozumění vizuální komunikaci. Její různé formy nás denně obklopují, žijeme v době, které dominují obrazová sdělení. Tato populárně naučná kniha pro čtenáře od 15ti let si klade za cíl dát čtenářům klíč k tomu, jak všudypřítomné obrazy číst a jak je kritickým okem vnímat. Teoreticky se kniha opírá o sémiotiku a grafický design, který je dnes synonymem pro vizuální komunikaci. Jejím hlavním posláním je rozvíjení vizuální gramotnosti, stěžejní kompetence pro kritické myšlení. Zároveň je i cenným nástrojem k posilování mediální a informační gramotnosti, kreativního myšlení a k prohloubování citlivosti vůči funkční a estetické rovině vizuálního jazyka. Úkolem knihy je také ukázat, jak kreativně využívat digitální nástroje, které běžně používáme, neboť díky technologickým vymoženostem je většina z nás aktivními tvůrci vizuální komunikace. Kniha sestává z praktických cvičení – kritických otázek a tvůrčích úkolů a najde uplatnění také u učitelů ve všeobecném vzdělávání.

Category: Design
Author: Kateřina Přidalová
Publisher: UMPRUM, Designéři dětem
Publication date: 2023
ISBN: 978-80-88308-89-8
Language: Czech
Pages: 188
Type: paperback

Be the first who will post an article to this item!

Do not fill out this field: