Miloš Šejn (1947) ve svých dílech zachycuje a vyjadřuje prožitky provázející jeho komunikaci s krajinou a současně postihuje cosi z podob přírodního dění.
Tato publikace soustřeďuje prostřednictvím téměř dvou set barevných reprodukcí akce a díla, v nichž samotné umělcovo tělo funguje jako výlučné expresivní a obrazové médium, a jež jsou zachytitelné optickým obrazem a zvukovým záznamem na fotografii, videu nebo filmu. Od konce šedesátých let začal Miloš Šejn vědomě usilovat o to, aby přetransformoval své pocity z krajiny do tvaru, který by bylo možné nazvat uměleckou formou. V knize jsou soustředěny ve stručném výběru jeho rané tělové aktivity – chození, bloudění, kontakty těla, rituály či meditace. Prostředí jeskyní a skalních labyrintů jej inspirovalo k sérii unikátních ohňových kreseb. V polovině devadesátých let ovlivnilo Šejnovu tvorbu zásadním způsobem poznání tělové techniky Body Weather, kterou vyvinul slavný japonský tanečník Min Tanaka. Videoperformance a souběžně vznikající barevné fotografie z posledních patnácti let představují v Šejnově práci nový důraz na transformaci pomíjivých tělesných plastik do permanentních zvukově-obrazových záznamů těla – estetických artefaktů. Na koncepci této první umělcovy obrazové monografie spolupracoval a úvodní podrobnou textovou studií napsal Ladislav Kesner, docent Masarykovy univerzity v Brně, zabývající se mimo jiné teorií umění, zejména otázkami vnímání a vidění.
Kniha je vydána v česko-anglické mutaci. Grafická úprava: Marek Jodas
Kód | Kód: 113 |
---|---|
Kategorie: | Vizuální umění |
Nakladatel: | Arbor vitae |
Rok vydání: | 2010 |
Autor: | Ladislav Kesner |
ISBN: | 978-80-87164-31-0 |
Jazyk: | česky, anglicky |
Počet stran: | 144 |
Typ vazby: | V4 |
Formát: | 230 x 260 mm |
Počet ilustrací a příloh: | 189 |
Položka byla vyprodána… |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.